سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حج دانشجویی شیراز
کاروان سفیر
لینک های مفید

مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ بِمَکَّةَ لَمْ یَمُتْ حَتَّى یَرَى رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه و آله وَ یَرَى مَنْزِلَهُ فِی الْجَنَّةِ

 

عزیزانی که بعنوان گروه دوم تمایل دارند در ثواب قرائت قران در مدینه منوره و مکه مکرمه شرکت کنند، در قسمت نظرات همین وبلاگ  اعلام آمادگی نمایند.

 

سرکار خانم سمیرا هنربخش جزء 1 -   جناب اقای ساجد عربیان جزء 2 -   سرکار خانم مرضیه طهماسبی جزء  3  -  سرکار خانم سعیده رحیم پور جزء 4  - جناب آقای غلامحسین مهدوی نیا جزء  5  -   جناب آقای رحیم دادی جزء  6  - جناب آقای چوبینه  جزء 7 -  سرکار خانم پگاه ادیبی پارسا  جزء 8 - 11- 12 -  سرکار خانم زراعت پیشه جزء 9 - جناب آقای محمد جعفر شفیعی جزء 10 - جناب آقای حمید عبداللهی جزء  13 - جناب آقای مختار شهبازی  جزء 14 و 15 -  جناب آقای حجت علیپور جزء 16 -  سرکار خانم الهام علیپور جزء  17  - جناب آقای ابوذر کریمی جزء  18 -  سرکار خانم سعیده السادات قائم مقامی جزء 19 - جناب آقای اسماعیل رشیدی جزء 26 - جناب آقای هوشنگ اسدی جزء20  جناب آقای مسلم صالحی جزء 30 -


[ چهارشنبه 91/2/27 ] [ 11:31 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

لیله‌الرغائب، مراقب آرزوهایت باش (ازعزیززایرمان بشری بخاطراین ارسال سپاسگزاریم.)

کوچک که بودی برای داشتن بهترین اسباب بازی های دنیا دعا می کردی.برای خانه ای پر از خوراکی ،برای کمی بیشتر تاپ سواری ...یادت هست؟بزرگ تر که شدی آرزو برایت قبول شدن امتحان و دانشگاه رفتن،کار و در آمد بود.به یاد داری؟ امروز هم... نمی دانم.نمی دانم دنیای آرزوهایت امروز تا کجا فکر می کند و دلداده کدام آیین است،نمی دانم حواس دلت امروز زمام دار چه کسانی است ..تا کجا تقوا دارد و چقدر مهربان است....اما لیلةالرغائب را مراقب آرزوهایت باش...
راه آسمان، خدا، اجابت، بخشش شاید در نظرت سخت بیاید.طولانی. دست نیافتنی. اما امشب که عاشق شوی پیاده هم می شود تمام آن مسیر طولانی را ساده به پایان رساند بی هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی بندگان. می شود کوله بار دنیا را هر قدر هم سنگین از شانه هایت پایین بکشی تا دل کوچکت را به بی کران  آسمان گره بزنی، برای ثانیه ای خدا...

امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی، صاحبخانه برای استقبال می آید.با طبقی از آرزوهایی که می خواهی...امشب ..لیلة الرغائب ...مراقب آرزوهایت باش...

ضیافت اولین شب جمعه رجب، لیلة الرغائب، خواب خیلی ها و آرزوی مردمان بسیاری را تعبیر کرده. به خیال مردمان بسیاری رنگ واقعیت رسانده.خیلی از مردم برای رسیدن به حاجت های خود دست به دامان این شب می شوند،به ضمانت یک سال انتظار...

تا چند سال پیش خیلی از ما این وعده گاه را نمی شناختیم .وعده گاهی که خدا در آن بردبار است به گناهکار ترین بندگان،وعده گاهی که باید امیدوار تر از پیش باشی به استجابت،آنجا که برای هر چه بخواهی مختاری و خدا به تمام آنچه می گویی شنوا تر از پیش منتظر است...

امشب چه سیاه باشی و چه سپید،هر چه قدر که نا امید،هر چه که بخواهی از خدا ،امیدوار باش به اجابت...

امشب اعانت جستن به فضل و کرمش برای آنکه امید دارد،مباح است...

امشب تمام فرشته ها از ثلث شب که بگذرد در میان کعبه به خدا برای بخشش بندگان روزه دار رجب دعا می کنند...

لیلة الرغائب تو مختاری برای انتخاب آنچه می خواهی،برای داشتن گوشه ای از تقدیری که آرزویش داری، برای آنچه می خواهی باشی...  

شاید این شب در آیین های مردم دیگر،در کریسمس، انتظار بودا و روزهای دیگر مردمان دیگر تجلی کوچکی داشته باشد اما مقایسه در رتبه و منزلت،در ارج و بندگی بی حساب پای خودت...

گریزی به اعمال این شب و نیم نگاهی به دعا ها و معانی درد دلت با خدا می ارزد به تجربه حس گوش دادن کسی به تمام آنچه می خواهی ،بیشتر از همیشه و هر روز...می ارزد به یک دل سیر دعا...به لذت گفتن یک طومار آرزو... 

امشب می شود خیلی چیزها از خدا خواست. دنیا و آخرت را، ثروت و تملک را ،بندگی،قدرت،گذشت،آرامش و ... خودخودخود خدا را...


[ چهارشنبه 91/2/27 ] [ 6:54 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

نام هاى مکّه در قرآن کریم
نام مکّه تنها یک بار در قرآن آمده است، ولى از این شهر با نام هاى دیگر در چهارده آیه یاد شده است که عبارت اند از: «بکّه»، «اُمّ القرى»، «البلد»، «البلد الامین»، «البلدة»، «الحرم» و نام هایى مانند: «قریتک»، «من القریتین» و «واد غیر ذی زرع» .
نام هاى مکّه در روایات
در روایات اهل بیت علیهم السّلامبه پنج نام از نام هاى این سرزمین مقدس، اشاره و وجه نامگذارى نیز بیان شده است کهعبارت اند از: «مکّه»، «بکّه»، «اُمّ القرى»، «البسّاسة» و «اُم رحم» .
روایات،دو وجه نامگذارى به «مکّه» را بیان نموده اند: نخست به سبب گستردن زمین از شهر مکّهو دیگر به جهت کف و سوت زدن عرب جاهلى هنگام زیارت کعبه.
و در وجه نامگذارى به «بکّه»، برخى روایات به این نکته اشاره کرده اند که این اسم، در واقع، نام محلّ کعبه است و هر گاه براى شهر مکّه به کار رود، از قرینه هاى سخن، مى توان پى برد که مقصود اصلى گوینده، گرداگرد کعبه در مسجد الحرام مى باشد و این با ریشه لغوى آن نیز سازگار است، زیرا «بکّ» به معنى ازدحام است و آن در پیرامون کعبه مى باشد.
وجه نامگذارى به دیگر نام ها در روایات باب گذشت.
نام هاى مکّه نزد تاریخ نگاران و زبان شناسان
کمتر شهرى به اندازه مکّه شاهد این همه بحث و نظر در تعداد نام ها واشتقاق آن ها نزد مورّخان و زبان شناسان بوده است، تا آن جا که برخى موّرخان بیش ازسى نام براى آن بر شمرده اند و گفت وگوها و نظرهاى گوناگونى میان زبان شناسان درارتباط با اصل اشتقاق بیشتر نام هاى آن به ویژه مکّه و مدینه، پدید آمدهاست.
ولى با توجه به آن چه که از روایات اهل بیت علیهم السّلام در این بحث آمد،نیاز به درازگویى و آوردن گفته هاى آنان نیست و تنها به ذکر برخى دیگر از نام هاى مهمّ مکّه مکرّمه بسنده مى کنیم، همچون «المعاد»، «الصلاح»، «کوثى»، «الحاطمة»، «الرأس» و «القادس» .
شاید سبب فراوانى نام هاى مکّه، اهمیّت آن نزد همه قبیله هاى گوناگون عرب باشد که هر یک با نام خاصّى از این نام ها، آن را مى شناختند.
<متشکرازجناب بیابان نورد بخاطراین ارسال مفید->


[ سه شنبه 91/2/26 ] [ 9:23 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

راستی می دانستید که در لیله الرغائب احرام می بندیم؟

 

در زندگی ام همیشه به این یقین رسیده ام که هر اتفاق خوشایند یا ناخوشایند زندگی ام ، ثمره یک عمل نیک یا عمل زشت است که تصویرش به صورت آن اتفاق درآمده است.

به این یقین رسیده ام که خداوند به گونه های مختلف بنده اش را آزمایش می کند و صبرش را بر مصائب و شوقش را در خوشایندهای زندگی می سنجد.

و به این یقین رسیده ام که ( عسی ان تکرهوا شیء و هو خیر لکم و عسی ان تحبو شیء و هو شر لکم والله یعلم و انتم لاتعلمون – سوره بقره آیه 216) و اینکه باید رضا بود به رضایت خدا و اینکه مسلم همیشه تسلیم است.

قرار بود با سایر همکارانم در دانشگاه دزفول 12 اسفند پرواز کنم که به دلایل متعدد جا ماندم از پرواز. پاسپورت ها بجای اهواز رفته بود تهران و از آنجا هم سردرآورد توی شیراز.

خیلی برایم مشکل بود که بدون دوست و آشنایی بروم شیراز و درکاروانی باشم که هیچ کس را نمی شناسم.

هرچند صاحبخانه آشنا بود ، اما خب . . همسفر هم برایم شرط بود.

خیلی دنبالش گشتم که ببینم چرا خدا سفرم را پس و پیش کرد تا اینکه . . .

امشب یک لحظه به برنامه مدینه که آقای ناصری گذاشته بود روی سایت دقت کردم

ناگهان دلم ریخت پایین . . .

دیدم ان شبی که قراراست احرام ببندیم و لبیک بگوییم ، لیله الرغائب است.

اولین شب جمعه ماه رجب ، شب آرزوها

بغضم گرفت.

و از طرف دیگر سرشار شوق شدم

مثل کسی که راه حل یک مسئله را پس از روزها و ماه ها تلاش پیدا می کند.

خداوند سفرم را چرخاند و چرخاند. پاسپورت هایم را این شهر و آن شهر، کرد و برنامه را برایم به گونه ای ریخت که در بهترین شب سال ، در شب آرزوها احرام ببندم.

حالم قابل وصف نیست.

آتش بگیر تا که بدانی چه می کشم ، احساس سوختن به تماشا نمی شود.

فقط دارم خدا خدا می کنم برنامه جابجا نشود ، تا در بهترین شب سال ، در شب آرزوها ، دلشکسته لبیک لبیک بگویم.

لبیک ، الهم لبیک ، لبیک لا شریک لک لبیک . ان الحمده والنعمه لک والملک لا شریک لک لبیک

خدایا

آمدم

در شب آرزوها ، با زیباترین لباس عمرم. با کفنم.

هیچ ندارم.

از زینت و زیور. از کبر و غرور. سر بزیرم و دست ها خالی .

روسیاه و جامه سپید

خودت خواستی که بیایم وگرنه من و این همه توفیق

پروردگارا ، پاکم کن از معصیت ها.

 

از راهی دور آمده ام و از جاده ای بی عبور . غرق نورم کن ای نورالنور ، ای نور لیس کمثله نور

بگذار سبک برگردم به شهرم

هرچند کسی که خانه تو ببیند ، دیگر هوای برگشتن ندارد.

 

نگاهم کن

تو را به همان درب نیمسوخته.

یک نیم نگاه برای من کافی است تا برسم به آنچه که می باید

پروردگارا

لبیک . لبیک

آمدم

راهم بده

تو را به همان بقیع و ائمه مظلومش

راهم بده

لبیک لبیک لبیک

خدایا الان که دارم می نویسم ، چه دارد بر سرم می آید ، نمی دانم در شجره زنده می مانم یا نه؟

چقدر دوست دارم در همان شجره لبیکم را جواب بگویی و مرا ببری به همانجا که باید.

همه جا دنبالت گشتم.

قرارما . . . شب آرزوها ، . . . مسجد شجره.

چقدر مشتاق دیدارم

باسپاس ازدوست ارجمنمان جناب موجودی بخاطرارسال مطلب فوق امیدکه همگان بهره ببریم .


[ دوشنبه 91/2/25 ] [ 10:34 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]
  1. برای خرید سیم کارت در عربستان توجه داشته باشید که سه اپراتور STC، Mobily و Zain اصلی‌ترین ارائه کنندگان سیم کارت هستند. توصیه‌ی شخصی بنده تهیه‌ی سیم کارت موبایلی است. چون هم به لحاظ مدت اعتبار سیم کارت و هم ارائه‌ی خدمات مناسب و آنتن‌دهی گسترده در اولویت قرار دارد. سیم کارت بدون اعتبار موبایلی را به قیمت 20 ریال تهیه کنید و به هر میزان که اعتبار نیاز داشتید کارت شارژ بخرید. دقت داشته باشید که بهای کارت شارژ را دقیقاً به اندازه‌ی مبلغی که روی آن نوشته است بپردازید.
  2. در هنگام خرید لباس به سایز آن دقت کنید و در نظر داشته باشید که تمامی سایزها بین نیم تا یک درجه از سایز لباس‌های موجود در ایران بزرگتر هستند (به عنوان مثال سایز لارج پیراهن‌های عربستان برای کسانی که ایکس لارج کوچک می‌پوشند مناسبت است). ضمناً در هنگام خرید پیراهن مردانه به آستین کوتاه یا آستین بلند بودن آن توجه نمایید.
  3. اکثر فروشگاه‌ها در عربستان اجناس فروخته شده را بدون سؤال و جواب پس می‌گیرند. لذا در صورت انصراف از خرید یا اشتباه بودن سایز به راحتی می‌توانید آن را تعویض کنید یا حتی پولتان را پس بگیرید.
  4. در تمامی اوقات پنج‌گانه‌ی نماز، کلیه‌ی فروشگاه‌ها ملزم به تعطیل کردن و خارج نمودن مشتریان هستند. هر وعده تعطیل کردن بین نیم ساعت تا 45 دقیقه به طول می‌کشد. لذا برنامه‌ی خریدتان را به گونه‌ای تنظیم کنید که با اوقات نماز تلاقی نداشته باشد. بهترین اوقات برای خرید از ساعت 9 صبح تا اذان ظهر و شب‌ها بعد از نماز عشاء تا نیمه‌شب است.
  5. برای بسته‌بندی ساک‌ها سعی کنید چینش محتوای آن به گونه‌ای باشد که کاملاً فشرده باشد و پس از بستن در ساک آن را به طور محکم و از 6 جهت طناب‌پیچ کنید تا خدای ناکرده در صورت پارگی قسمتی از ساک، شاکله‌ی اصلی آن حفظ شود.
  6. به یاد داشته باشید که یک شب قبل از بازگشت باید ساک‌هایتان را به مدیر کاروان تحویل دهید پس به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که خریدتان به شب آخر موکول نشود.
  7. مطابق قانون پروازهای عربستان وزن هر ساک نباید بیشتر از 40 کیلوگرم باشد و بیش از آن مشمول جریمه خواهد بود. همچنین میزان بار مجاز برای هر نفر نیز 40 کیلوگرم است.
  8. سعی کنید بیشتر اوقاتتان را در حرم شریف نبوی و مسجدالحرام بگذرانید و از خرید به عنوان تنوع و رفع خستگی استفاده کنید.
  9. ضمن آرزوی سفری خوش و پر از معنویت برای شما، این بنده‌ی کمترین را از دعای خیرتان محروم نفرمایید.......ازدوست ارجمندمان جناب چوبینه بخاطرانتخاب بجاوبموقع مطالب فوق وپایین که ازوبلاگ شهرونددردمندگرفته شده است سپاسگزارم .لیکن دقت داشته باشیدبرخی مطالب مثل پس گرفتن بی چون وچرای اجناس چندان صحت ندارد ویاخریددرزمان های قیدشده شایدصلاح نباشدو.غذاخوردن غیرازغذای هتل ویاترددباوسایل نقلیه به عنوان رفتن به فروشگاه قبل ازانکه کاملامطمئن شویم انهم بشکل گروهی نه تنها...بااحترام -ناصری
    1. قبل از عزیمت به عربستان حتماً پولتان را به دلار تبدیل کنید و ترجیحاً اسکناس‌های 100 دلاری حمل کنید که حجیم نباشد. فروشگاه‌های بزرگ در عربستان خودشان هر 100 دلار را معادل 375 ریال سعودی محاسبه می‌کنند و بقیه‌ی پول را به شما ریال برمی‌گردانند. البته بهتر است حدود 100 تا 500 ریال سعودی به طور جداگانه همراه داشته باشید که برای خرید سیم کارت و موارد ضروری نیاز به مراجعه به صرافی نداشته باشید.
    2. فروشگاه‌های مدینه از تمرکز و تنوع بیشتری نسبت به مکه برخوردارند و عمدتاً در محدوده‌ی حرم نبوی واقع شده‌اند. لذا سعی کنید بخش عمده‌ی خریدتان را در مدینه انجام دهید که نیاز به پرداخت کرایه تاکسی نباشد.
    3. در هر دو شهر مدینه و مکه فروشگاهی به نام تاپ تن Top Ten وجود دارد و همان گونه که از نامش پیداست صرفاً اجناس 10 ریالی عرضه می‌کند. 10 ریال به پول ایران حدود 3000 تومان است که بعضاً اجناس و لباس‌هایی در آن یافت می‌شود که ارزش آن بسیار بیشتر از این مبلغ می‌باشد. توصیه‌ی من این است که قبل از شروع خرید ابتدا سری به فروشگاه تاپ تن بزنید.
    4. پارچه را حتماً در مدینه و ترجیحاً از بازار افغانی‌ها واقع در شارع علی ابن ابی‌طالب (علیه السلام) تهیه کنید. (زیر ساختمان بعثه ایران -فندق قصر الدخیل- در موسم حج تمتع) اصالت پارچه و قیمت مناسب این راسته بازار در شهر مدینه کم نظیر است.
    5. پاساژ طیبة واقع در شمال مسجد النبی، پاساژ الجزیرة در جنوب شرق مسجدالنبی و فروشگاه القمّة از بازارهای خوب و متنوع مدینه می‌باشد.
    6. طلای موجود در بازار عربستان، صرفاً طلای 21 عیار است و به نسبت ایران گران‌تر است. در هنگام محاسبه‌ی قیمت طلا خودتان جداگانه وزن آن را در قیمت هر گرم ضرب کنید و با قیمت گفته شده توسط فروشنده مطابقت دهید.
    7. در خصوص وسایل برقی و الکترونیکی (مثل موبایل، دوربین، ساعت، لپ‌تاپ و ...) با توجه به معتبر نبودن گارانتی آن در ایران و احتمال بروز خرابی و سوختگی، توصیه می‌کنم این قبیل لوازم را در ایران تهیه کنید و یا این که ریسک مشکلات احتمالی آن را به خاطر 20 درصد قیمت ارزان‌تر بپذیرید.
    8. برخی مغازه‌های کوچک هستند که همه جور کالا دارند. از ساعت مچی و دوربین عکاسی گرفته تا ریش‌تراش و اسباب‌بازی و تسبیح و بدلی‌جات و ... . به شدت توصیه می‌کنم از این گونه مغازه‌ها خرید نکنید چون موارد متعدد از کالاهای نامرغوب و غیراصل یا با قیمت‌های پرت و بالا در این فروشگاه‌ها -که اکثراً فروشندگان آنها یمنی و پاکستانی هستند- مشاهده شده است. یعنی مغازه‌ای که صرفاً ساعت مچی می‌فروشد و در یک صنف تخصصی کار می‌کند به نسبت این فروشگاه‌های همه چیزفروش ارجحیت دارد.
    9. در اطراف شهر مدینه فروشگاه‌های بسیار بزرگی هست که وسیله‌ی نقلیه از مقابل هتل یا مسجدالنبی به صورت رایگان شما را به آنجا منتقل می‌کند و در صورت خرید از فروشگاه مجدداً به مقصدتان بر می‌گرداند. در بین این فروشگاه‌ها الساحة و مدینة مول را توصیه می‌کنم به خصوص الساحة که لباس‌های بچه‌گانه و زنانه‌ی مناسبی دارد.
    10. تنوع لباس‌های مردانه و پسرانه در مکه بیشتر است. اینها را می‌توانید از فروشگاه‌های باوارث، باوارث بلازا و مجمع اریام الدولی تهیه نمایید.
    11. برای خرید لباس‌های مارک‌دار و گران‌قیمت فروشگاه سیتی بلازا در مدینه و سنترپوینت و السوق العزیزیة در مکه مناسب است.
    12. فروشگاه‌های رامز، محمود سعید، بن‌داود و باوزیر در مکه از اولویت بعدی برای خرید برخوردارند.
    13. شماره دلارهای خودرایادداشت کنیدتابااسکناسهای تقلبی توسط رندان معاوضه نگردد.

[ یکشنبه 91/2/24 ] [ 10:58 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

بدینوسیله سؤال نهم از مسابقه سوره انسان تصحیح میگردد

9- مفهوم آیه سوم سوره انسان چیست؟

کوچک و مخلص و ارادتمند شما سید حسین فاطمی.ربنا لا تؤاخذنا ان نسینا او اخطئنا


[ شنبه 91/2/23 ] [ 4:4 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

سلام تواین فکربودم که این مسابقات مکه ومدینه دیگه چه صیغیه ؟بهترنیس وقت کم ماصرف حرم وزیارت ودعاونمازبشه؟نمیدونم حاج خانم ازچه طریقی دوباره به مغز مبارک کانال زدوبی مقدمه پرسیدمحمدراستی جواب سوال فایده وجود امام غایب یعنی همون سوال مسابقه مکه کاروان چیه؟یه لحظه خوشکم زدتاحالاتله پاتی دررفتن برای خریدو....باهم داشتیم ولی ایجوریش .نوبربود.خواستم توضیحی بدم ازشما چه پنهان چندجمله ای هم گفتم ولی وقتی نگاه عاقل اندرعاقل...حاج خانم رودیدم فهمیدم که ول معطلم.افتادم به توجیه ای بابا حالاچه وقت ای بحثهاست ما باید....وازای حرفهاحاج خانم رفت توآشپزخونه ومن موندم وتنهایی .امان ازتنهایی ...نمیدونم کدوم جاذبه بودکه من روبه سمت وبلاگ کاروانمون کشوند صفحه که بازشد دیدم به به فالب روعوض کردند و...بی اختیاررفتم سراغ ستون کناری سمت چپ...دانشنامه مهدویت کنجکاوشدم  رفتم داخل ..سراغ فایلهای صوتی دعای توسل حاج مهدی سماواتی ..کلیک کردم  ..چه حالی ...چه قدر قشنگ میخوند...آخرش ..الاگه رازخدایی خداکندکه بیایی..یه لحظه بخودم اومدم که رازخدا چیه؟..کیه؟کجاست؟فایده اش چیه؟....ازخودم خجالت کشیدم ازآقا معذرت خواستم اصلا روح دعاروفراموش کرده ام  دنبال وقت برای دعا میگردم ..اشک هاروپاک کردم ودوباره رفتم سراغ همون مطلب ولی این بارتوقسمت سوال وجواب.......


[ شنبه 91/2/23 ] [ 12:0 صبح ] [ ناصری ] [ نظر ]

1 ـ پیامبر خدا صلّى الله علیه و آله : برترین عمره، عمره رجب است.

2 ـ امام صادق علیه السّلام : عمره گزار، در هر یک از ماه هاى سال مى تواند عمره انجام دهد و برترین عمره، عمره رجب است.

3 ـ شیخ طوسى از امامان علیهم السّلام نقل کرده است: عمره ماه رجب، در فضیلت، پس از حج است.

4 ـ معاویة بن عمّار: از امام صادق علیه السّلام پرسیدند: کدام عمره برتر است؟ عمره رجب یا عمره در رمضان؟ فرمود: نه، بلکه عمره در ماه رجب با فضیلت تر است.

5 ـ امام صادق علیه السّلام : اگر احرام بستى و از ماه رجب هنوز یک شبانه روز باقى است، عمره تو رجبیّه است.

6 ـ على بن جعفر: از امام کاظم علیه السّلام پرسیدم: عمره رجب چیست؟ فرمود: هرگاه در ماه رجب احرام بستى ـ هر چند یک روز از آن باشد ـ عمره رجب را درک کرده اى، اگر چه در ماه شعبان برسى، چرا که اگر در ماه رجب احرام بستى، عمره رجب است

-  باتشکر فراوان از  برادر محترم جناب آقای بیابان نورد  گردآورنده این پست -


[ جمعه 91/2/22 ] [ 6:34 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

برنامه هفتگی مکه


[ جمعه 91/2/22 ] [ 11:54 صبح ] [ ناصری ] [ نظر ]

قَالَ الصادق علیه السلام :إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا امام جعفر صادق علیه السّلام ، میفرمایند فاطمه بدین لحاظ فاطمه‏ نامیده شد که خلق نتوانستند او را کاملا بشناسند

حضرت زهرا دلش از یاس بود

یاس بوی مهربانی می‌دهد  عطر دوران جوانی می‌دهد   یاس‌ها یادآور پروانه‌اند  یاس‌ها پیغمبران خانه‌اند

  یاس در هر جا نوید آشتی‌ست    یاس دامان سپید آشتی‌ست

یاس مثل عطر پاک نیت است یاس استنشاق معصومیت است یاس را آیینه‌ها رو کرده‌اند یاس را پیغمبران بو کرده‌اند

یاس بوی حوض کوثر می‌دهد  عطر اخلاق پیمبر می‌دهد

دختر فکر بکر من
دختر فکر بکر من، غنچه‌ی لب چو واکند           از نمکین کلام خود حق نمک ادا کند     شمع فلک بسوزد از آتش غیرت و حسد           شاهد معنی من ار جلوه‌ی دلربا کند

ناطقه‌ی مرا مگر روح قُدُس کند مدد                  تا که ثنای حضرت سیدة‌النسا کند           فیض نخست و خاتمه، نور جمال فاطمه           چشم دل ار نظاره در مبدأ و منتها کند

بضعه‌ی سید بشر، ام ائمه‌ی غرر             کیست جز او که همسری با شه لافتی کند؟      عصمت او حجاب او عفت او نقاب او            سرّ قدم حدیث از آن ستر و از آن حیا کند

قبله‌ی خلق روی او، کعبه‌ی عشق کوی او           چشم امید سوی او، تا به که اعتنا کند

سالگرد میلاد حضرت امام خمینی (ره) مبارک باد ،جهت سلامتی رهبر معزز انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای صلوات


[ پنج شنبه 91/2/21 ] [ 2:58 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

دوستان و همسفران عزیز و گرامی به وبلاگ خودتون خوش آمدید. اینجا وبلاگ کاروان حج دانشجویی شیراز، سفیر، به مدیریت جناب آقای ناصری هست. اینجا قراره پر باشه از یادها و خاطرات بهترین سفر زندگیمون، پس لطفا ما رو تنها نزارید. ممنون.
برچسب‌ ها
امکانات وب