حج دانشجویی شیراز
کاروان سفیر
لینک های مفید

خدایا ...

رمضان ماه مهمانی توست ...

سفره ات هر روزِ سال پهن بوده ،

ولی این روزها ، پذیرایی ها ویژه است ...

از خوان گسترده ات چشم و دلی سیر میخواهم ...

شکم سیر را هر روز قبل از رمضان مرحمت نموده ای ...

الهی شکر

خدایا کمک کن چترِ گناه را در بارانِ رحمتِ رمضان و غیر رمضانت بسته نگه داریم ...

آری ؛ چترها را باید بست ، زیر باران باید رفت ...

[ سه شنبه 92/5/1 ] [ 9:34 صبح ] [ ناصری ] [ نظر ]

خاطرات روز دهم سفر

با سلام خدمت تمامی دوستان بویژه آقای تیموری . برنامه روز دهم با زیارت غار حراء آغاز شد البته همه دوستان تشریف نداشتن فقط تعدادی از دوستان بودند . بعد از نماز ظهر زیارت ویژه داشتیم . و حضور در مسجد جعرانه و احرام مجدد بود . حضور در مسجد الحرام برای نماز مغرب و عشاء بود . بعد برای خوردن شام به هتل برگشتیم . سپس برای انجام اعمال احرام مجدد به حرم رفتیم وتا ساعت دو بامداد ادامه داشت . البته این را هم بگم که این اعمال بصورت که هر کس بااختیار خودش انجام میداد

[ پنج شنبه 92/3/9 ] [ 10:4 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

خاطرات روز هشتم

اولین نماز صبح را در مسجدالحرام خواندیم.بعد از نماز از مکانهای مقدس بیرون مسجد مانند شعب ابیطالب بازدید کردیم ان قسمتها را حاج آقا ناصری توضیح دادن . از طبقه دوم مسجد نیز دیدن کردیم . برای خوردن صبحانه به هتل برگشتیم . نماز ظهر و عصر را هم در به حرم برگشتیم

با سلام خدمت همسفران

برنامه روز نهم زیارت دوره بود . اولین مکان غار ثور بود . بعد از آن عرفات ، منا ، مشعر ، مشاهده غار حراء از دور ، قبرستان ابوطالب ، پل جنود بود .در همه این مکانها حاج آقا فاطمی توضیحات کاملی دادند . نماز ظهر و عصر در حرم امن الهی بود . بعد از ظهر برنامه خاصی نداشتیم . حضور در مسجد الحرام برای نماز مغرب وعشاء بود

[ سه شنبه 92/3/7 ] [ 2:44 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

سلام امیدوارم روزی همسفران سری به سایت بزنن و کامنتی بذارن تا من هم نقاط ضعف وقوت خودم را بدانم .

صبح گاه روز هفتم ساعت یک بامداد به مکه رسیدیم بعدا از خیر مقدم مسئولین هتل و پذیرایی به اتاقهایمان رفتیم و استراحت کردیم . ساعت 30/4 صبح نماز صبح را درهتل خواندیم وساعت 5 به طرف مسجدالحرام حرکت کردیم بعد از وارد شدن به مسجد الحرام و دیدن خانه خدا سجده شکر بجا آوردیم مناسک عمره را بجا آوردیم .طواف واجب ، نماز طواف ، سعی صفا و مروه ، تقصیر ، طواف نساء ،نماز طواف نساء . اعمالی بود که انجام دادیم . البته همه اعمال نیت مخصوص خودش را داشت . نماز ظهر را در هتل خواندیم . بعد از ظهر جلسه کاروان بود . بعد از جلسه به حرم رفتیم و اولین نمازمان را در حرم امن الهی خواندیم . یادش بخیر به امید نمازی دیگر در آن مکان مقدس.

[ یکشنبه 92/3/5 ] [ 11:52 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

باسلام خدمت دوستانی که همواره خاطرشان موجب شادی می شوند .

روز ششم آخرین روز بودن در شهر پیامبر بود . یاد ستون توبه ، حنانه و بقیه ستونهای داخل مسجد النبی ، روضه ، همگی بخیر .صبح گاه من و دوستانم بعد از سحری خوردن به حرم رفتیم تا این روز آخر بهره بیشتری ببریم . ولی جوان ایرانی که زیارت عاشورا می خواند وشرطی ها بهش گیر دادن مانع این عمل شد چون دوست خوبم آقای اسدی جسارت و نبوغ ایرانی بودن خودش را نشان داد ودر آن واحد گوشی آن جوان را از جیبش کشید وپا به فرار گذاشت و وهابیه کنار قبر پیامبر هم به دنبالش ولی خدا را شکر نتوانست گیرش بیاورد .بعد از اینکه همدیگر را پیدا کردیم به طرف هتل رفتیم ودرب اتاق آقای ناصری را زدیم وجریان را بهش گفتیم و به ما گفت شما از اتاق بیرون نیایید .خلاصه بعداز مدتی آقای ناصری گفت مشکل حل شده و خطر رفع شده میتونید به کاروان اضافه شوید در آن لحظه آقای ناصری خوشترین خبر را به ما داد .بعد مثل هر روز به زیارت بقیع رفتیم . و بعد از نماز ظهر وناهار احرام پوشیدیم وبای محرم شدن و حرکت به سمت مسجد شجره در لابی هتل اماده شدیم . حاج آقا یقطین با صدای خوبش وداع با مدینه را زمزمه میکرد ومداحی می خواند وهر کس در گوشه ا ی حال و هوای خودش را داشت .خلاصه سوار اتوبوس شدیم وبه سمت مسجد شجره حرکت کردیم در مسجد شجره بعد از بجا آوردن اعمال مسجد شجره نماز مغرب وعشاء را خواندیم لبیک گفتیم ومحرم شدیم . بعد از نماز سوار اتوبوسهایمان شدیم وبه طرف حرم امن الهی حرکت کردیم .شب لیله الرغایب بود شب بخشش گناهان چه شبی بود .خلاصه دل کندن از شهر پیامبر سخت بود ولی چاره ای جز این نبود . یاد آنروزها بخیر . در پایان از حاج آقا یقطین یاد می کنم .

[ شنبه 92/3/4 ] [ 8:51 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

امام علی (ع) : با مردم آنچنان معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزند و اگر زنده بمانید به شما عشق ورزند
نهج البلاغه

میلاد امام علی (ع) آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت، بر عاشقانش مبارک باد!

[ جمعه 92/3/3 ] [ 3:38 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

سلام خدمت تمامی همسفران و زحمتکشان سایت

روز پنجم هم مثل بقیه روزها صبح به حرم رفتیم بعداز نماز صبح و زیارت قبرستان بقیع زیارت مسجد غمامه ومسجد حضرت علی (ع) در برنامه سفر کاروان بود بعد از مکانی دیدن کردیم که تمامی بدبختی مسلمین از اینجا شروع شد یعنی ثقیفه خدا لعنت کند سران این جلسه را. نماز ظهر را در حرم خواندیم بعد از ناهار ساکهایمان را بستیم وبیرون گذاشتیم چون ساکها را یک روز زودتر به مکه میبردند .مثل هر روز بعداز ظهر جلسه کاروان تشکیل شد اما با موضوع دیگر چون فردا ظهر باید احرام می بستیم .حاج آقا ناصری برنامه فردا رابرایمان توضیح داد . یعنی آخرین بعد ازظهر در مدینه هستیم . خدایا چه زود باید از شهر پیامبر دل بکنیم. یاد آنروزها بخیر.

[ جمعه 92/3/3 ] [ 12:7 صبح ] [ ناصری ] [ نظر ]

سلام. قبل از هرچیز ولادت باسعادت حضرت علی (ع) راپیشاپیش به همه همسفران تبریک میگویم .

روز چهارم هم مثل بقیه روزها نماز صبح را در مسجد النبی خواندیم وبعد از آن درجلو درب ورودی بقیع دعای مخصوص قبرستان بقیع وبعد از آن زیارت قبرستان در برنامه بود . همچنین زیارت ویژه که داخل هر اتوبوس حاج آقایی بود که مکانهای مختلف را توضیح می داد . چاههای حضرت علی که امکان بازدید از آنجا میسر نبود . زیارت مسجد شیعیان که جایی باصفا بود .خانه امام حسن (ع) هم در آنجا بود . جایی باصفا اما غریب ، سرسبز ودل انگیز بود . جلسه بعداز ظهر کاروان در مورد نحوه بستن احرام بود که حاج آقا یقطین و ناصری نحوه بستن احرام را آموزش دادند .خدایا دوباره نصیب همه کن این سفر را.

[ پنج شنبه 92/3/2 ] [ 10:20 صبح ] [ ناصری ] [ نظر ]

خاطرات روز سوم سفر

سلام میکنم خدمت تمامی همسفران. روز سوم زیارت دوره بود. درجلسات حاج آقا ناصری مدام تاکید میکردند که آب یخ بردارید تا به مشکلی برنخورید. خلاصه، بعد از نماز صبح وخوردن صبحانه سوار اتوبوسهایی شدیم که کاروان برامون درنظر گرفته بود .اولین مکان که از آن زیارت کردیم مسجد مقدس قبا بود. دومین مکان کوه احد بود. کلک رشتی که به عربها زدیم حاج آقا وسط کاروان زیارت می خواند وکاروان سفیر هم حرکت می کرد و شورتیها هم متوجه نمیشدند. روبروی قبرستان احد ایستادیم زیارت مخصوص قبرستان احد را خواندیم و از تپه معروف احد دیدن کردیم .سومین مکان مسجد ذوقبلتین بود و بعداز آن زیارت مساجد سبعه بود . ابری که آسمان را پوشیده بود باعث شد هوا خنک شود و هیچ کس احساس ناراحتی نکند .خب خدا وند رحمت اللعالمین است .خلاصه همش خوش بودیم .بعد از برگشتن به هتل وسرو ناهار و استراحت جلسه کاروان درموردادامه مناسک حج عمره بود .

از دوستان خوبم خواهش میکنم کمک کنند تا این خاطرات بصورت بهتری بیان شود .

با تشکر ویژه از جناب آقای اسدی

[ چهارشنبه 92/3/1 ] [ 12:25 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]

سلام. با تشکر از آقای ناصری

روز دوم اولین نماز صبح را در مسجد النبی خواندیم خدایا دوباره قسمتمان کن. بعداز نماز صبح صفایی داشت دعای ورود به قبرستان بقیع رابا نوای دلنشین آقای یقطین گوش دادن و بعداز دعا وارد بقیع شدن ومظلومیت فرزندان پیامبررا دیدن، خدایا کجا مظلومتر از بقیع است! بعداز زیارت بقیع در هتل پذیرایی شدیم وبرای نماز ظهر دوباره به حرم شریف نبی اکرم رفتیم. بعدازظهر کلاس مناسک عمره بود. بعداز نماز مغرب وعشاء زیارت مسجد مباهله  و بعداز آن حضور دربعثه مقام معظم رهبری بود. برندگان قرعه کشی عتبات از همسفران خودمان بودند. یاد همه دوستان بخیر منتظر یاری همه دوستان هستم.

هوشنگ اسدی

[ سه شنبه 92/2/31 ] [ 12:30 عصر ] [ ناصری ] [ نظر ]
   ........

.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

دوستان و همسفران عزیز و گرامی به وبلاگ خودتون خوش آمدید. اینجا وبلاگ کاروان حج دانشجویی شیراز، سفیر، به مدیریت جناب آقای ناصری هست. اینجا قراره پر باشه از یادها و خاطرات بهترین سفر زندگیمون، پس لطفا ما رو تنها نزارید. ممنون.